Underbara sessa...

saknar min sessa idag. mer än vanligt. antagligen för att jag i princip bara fick säga hej och sen var det läggdags igårkväll. slutar tre denna vecka och det ska bli så mysigt att få fara och hämta henne på dagis!
ska krama krama krama!! min lilla bebis som inte är så liten nå mer...

allt går så snabbt och jag hade tänkt göra en liten sammanställning över nya saker hon lärt sig och nya ord. men det är så svårt! hon kan ju i princip allt nu och kan alla ord..så vart börjar man?

♥ hon springer för fullt nu och den nya favoriten är att hoppa. hon är så söt så det är inte klokt! hoppar med ena foten bara och så ropar hon : hopp!
♥ hon går i trappor själv både upp och ner.
♥ hon kan ALLA ord. ja jag överdriver faktiskt inte. hon kan allt. såklart är vissa ord svårare än andra att uttala men tillslut kan hon även de!
♥ hon äter helt själv och dricker ur vanligt glas. det är sällan hon spiller då jag tror hon tycker det är lite jobbigt med kladd..=)
♥ hon klär gärna på sig själv. oftast går det bra, men om ngt jävlas med henne EN gång så blir hon vansinnig. hon måste ha fått pappas tålamod......(läs mammas)
♥ hon sjunger en massa sånger själv med rätt melodi och allt
♥ hon tvättar sig själv när vi badar (mamma smyghjälper lite)
♥ hon ger kira mat när det bli över från middag. tar tallriken och går in med den till tvättstugan, ställer ner den, ropar på kira, ber henne sitta och säger varsågod. (fast det blir ofta tacktack hon säger istället)
♥ väldigt väluppfostrad tös som alltid säger tack när hon får ngt

ja nu kommer jag inte på ngt mer...det är så mycket så jag får väl fylla på eftersom!
det enda som hon inte alls är bra på det är att gå på pottan. vi försöker ha henne utan blöja på eftermiddagarna när vi kommer hem antingen kommer hon och ber om en ny blöja eller så kissar hon på golvet. hon vill inte ALLS sitta på pottan!
är det ngn som har några bra knep på hur man ska/kan göra??



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar