DEN EVIGA FRÅGAN

nu har jag bokat tid för vaccination för emina...nästa veckas torsdag får vi komma. jag har velat fram och tillbaka ungefär en triljon gånger. hinner ändra mig varenda dag. men jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv om hon blev sjuk och jag valt att inte vaccinera henne...lilla gumman. vem vet hur mycket en sån liten kropp tål??

å andra sidan har jag varit mycket skeptisk till detta vaccin som inte alls verkar vara speciellt testat varken på yngre eller äldre. nu var sista budet att nll inte alls bett bvc ge små barn vaccinet och ändå gör de det...dock skulle anledningen vara att man oftast inte vet om de mindre barnen är allergiska mot ägg, men det vet jag med säkerhet att emina inte är. därför bestämde jag mig idag...

hur gör ni med era barn och mer er själva? vaccin eller inte? för eller emot?



Kommentarer
Cissi L

Jag ska inte vaccinera mig - ännu.. Tänker avvakta ett tag till, vill ju inte riskera något.. Är mycket skeptisk till denna masshysteri ang influensan. MEN jag är vääääldigt noga med att sprita händerna :-) Kram!

2009-11-18 @ 13:39:32
Anna

Cissi: ja jag känner mig också väldigt skeptisk...hade det bara varit för egen del så hade jag nog inte ens tänkt på att vaccinera mig, men jag är så rädd att ngt ska hända med emina. HUR ska man veta???

2009-11-18 @ 14:41:33
URL: http://allaboutus.blogg.se/
inger

Jag var igår och vaccinerade mig, tvingade även resten av familjen till att göra det. Har inte haft några som helst biverkningar. Jag tycker väl också att det är en viss hysteri men ändå så är det ju en hel del som har avlidit av influensan även dom som inte tillhör riskgrupperna. Jag kände väl också en viss tvekan om man gör rätt... men nu känns det jäkligt bra att ha gjort det. Robin var mest orolig över att han skulle börja gå baklänges... fanns visst en film upplagd på youtube på en som hade tagit ett vaccin och kunde endast gå baklänges efter det... Jag kan meddela att han rör sig framåt ;-)Kramis

2009-11-18 @ 15:01:31
Therese

Har vaccinerat både mig och Maja i Måndags och det gick hur bra som helst (gör inte speciellt ont).

Man kan ju bli lite små hängig i någon dag men det är en fis i universum om man jämför med svininfluensan.

Var beredd på att ni kan behöva sjukanmäla er.... jag har jävligt ont i armen, men inte Maja... beror nog på att vi vuxna får en annan dos.

2009-11-18 @ 15:03:26
Sassa

Jag är ju, som du vet, vaccinerad. Anledningen till en början var ju pga jobbet. Men jag tror att jag ändå skulle vaccinerat mig. Som man ser i media (inte nu för att de alltid är sanningen) så är det de yngre som drabbas hårdast av denna influensa. Och inte som de andra "säsongs" influensorna, då de äldre och "gamlingar" varit värst drabbade. Absolut är det hysteri, men samtidigt finns det en del fakta bakom. Inte blev du väl klokare nu?! =p Kram

2009-11-18 @ 15:04:41
Anna

inger: hahaha! jo jag har också sett den filmen. det roligaste var att hon kunde bara GÅ baklänges, men hon kunde SPRINGA framåt. hon kunde inte prata normalt annat än när hon sprang. hahaha=)



ja nu har jag bokat tid...får hoppas hon inte hinner bli sjuk innan dess..



Therese: skönt att höra att det inte var så farligt. hoppas emina slipper vara dålig av den...nu verkar dte vara många som vaccinerat både sig själva och barnen och då känns dte genast lite bättre=)



Sassa: jo jag vill ju bara inte att emina ska bli dåligt...läskigt det där ju...skulle ju aldrig kunna förlåta mig själv om ngt hände. men å andra sidan...tänk om det kommer fram ngn biverkning från vaccinet om några år...äh, nu måste jag sluta vela!! kramar!!

2009-11-18 @ 16:26:53
URL: http://allaboutus.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar