JULSHOPPING

igår efter jobbet skyndade jag mig hem för att hämta upp en nyäten emina. for mot bergnäset för att hämta upp jossi (emina var överlycklig) och sedan vidare till storheden och rusta. skulle ju bara köpa en ljusstake eller två men kom hem med 2 stora påsar med julsaker! det är ju sååå mysigt! och det känns ännu mysigare nu i år då jag vet att vi kommer vara hemma på självaste julafton och nu när emina är lite större och förstår lite mer. och när hon dessutom fullkomligt älskar tomtar!

0-58150be04b1fdf22ddadb99192f75b7d.png

jag köpte:

- 2 st röda klassiska ljusstakar
- 1 st rosa ljusstake till eminas rum
- 2 st vita glittriga tomtar
- 3 st minitomtar
- 1 st mjuk tomte som emina ville ha
- 1 röd julmatta till köket
- 1 ny julgransmatta i klassisk stil
- 1 jättefin gravlykta till mammas grav

tror det var allt...det kommer bli en sån underbar jul i år! det har jag bestämt!

jag och jossi pratade ganska mycket igår efter våran shoppingrunda om just detta med högtider och hur det är i vår "familj". ja jag vill knappt kalla det familj...det har varit ganska tufft för oss alla tre systrar många gånger, många år och tillslut tappar man lite av vad julen egentligen betyder, eller i alla fall ska betyda! de flesta jular vill jag bara gråta, över allt jag har förlorat som en gång var. jag vill gråta för att jag inte firar den med "mina", för att inte jag också har en jättestor familj, för alla jular jag kännt mig otrygg och bortkommen.
i år ska vi som sagt vara hemma. och för första gången på väldigt länge längtar jag till julafton! en jättekonstig känsla som är lite svår att vänja sig vid men som ändå gör mig varm i hjärtat.
lilla emina, min skatt, ska få den bästa julen någonsin!


Kommentarer
Cissi L

Det blir finare jular nu när du kan skapa dig egna jultraditioner, precis som du vill ha de, omkring människor du tycker om. Julen är ju barnens högtid, roligt att läsa att Emina är så förälskad i tomtar:-) Kram!

2009-11-26 @ 15:24:46
Anna

Cissi: ja visst är det ju så! så underbart när man inser att det faktiskt är JAG som bestämmer nu! =) kramar!

2009-11-26 @ 16:37:38
URL: http://allaboutus.blogg.se/
boman

önskar jag också kände som du över den kommande julen, men icke. Älskar julen i sig, men saknar känslan att få vara med familjen... Glad att du längtar! =) Puss

2009-11-26 @ 18:23:54
URL: http://bomansvardag.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar