6/10...

idag fyller mamma år...eller skulle ha fyllt år kanske man säger...

saknaden är enorm och jag antar att det bara är att acceptera att saknaden aldrig någonsin kommer bli mindre. den får vi alla leva med.

drygt 6 år har jag fått klara mig utan henne. det är tufft, men det går. allt går om man vill och jag har så många fina omkring mig som delar detta tillsammans med mig och alltid finns där. tack till er! jag kommer aldrig glömma bort er allihopa som finns för mig, men denna dag viker jag till mamma..

ikväll ska jag fara till graven. har köpt ljung som jag ska sätta på graven och såklart tända 1 ljus...vad mer kan man göra? hur tar mig sig annars igenom sånt här?
det kommer vara vackert och rofyllt som alltid att vara dit....men jag kommer ändå lämna hennes grav med en känsla av tomhet. hon fanns inte där...



Kommentarer
Sassa

Ibland känns det som det var igår vi satt i köket i lgh på B-näset med Jann. Tror det var runt första advent. Hon var vaken mitt i natten när vi kom hem, hade pyntat. Hon gjorde varma mackor, tände ljus och gav ett av många goda råd. Samtidigt känns det som den evighet det är sen jag träffade henne. Det finns många fina minnen med din mamma. För mig lever din mamma vidare genom dessa minnen och genom dig.

Jag kan inte föreställa mig vilken tung dag detta är för dig. Du vet att jag finns om du behöver prata, eller bara sitta tyst.

Gratta Jann från mig. Puss o kram!

2009-10-06 @ 11:52:16
Sassa

Sassa: åh jag minns också....på gott och ont. ibland minns jag saker om mamma som smyger sig på, men när minnet börjar klarna stöter jag undan det för att det blir för tungt. det gör att jag tappat så många minnen, och det är så otroligt fint att få höra alla dessa saker som du minns!! jag minns det när du berättar, men jag har inte orken att gräva efter de minnena själv...förstår du?



jag pratar mer än gärna om mamma med dig. du är en av få som minns så mycket! så jag hoppas att du inte är rädd att jag ska bli ledsen om du tar upp det!



jag lovar att hälsa mamma från dig!! =)

love u!

2009-10-06 @ 12:40:22
URL: http://allaboutus.blogg.se/
Malin

Har också en massa minnen, just det där med kvällsmaten, fralla korv och ägg med ketchup och varm choklad! själv satt hon vid spisen och åt en i farten, medans hon fixade åt alla andra. Jag kommer ihåg exakt hur hon höll i mackan, med sina långa fixade naglar och alla ringarna..

Precis som Sarah skrev, jag finns här om du behöver mig. Det var länge sen vi sågs, men du vet var jag finns i alla fall. Kram!

2009-10-06 @ 13:50:46
URL: http://minafavoriter.blogg.se/
inger

hej gumman! Jag var ut till graven i söndags och tände några ljus just för att det är hennes födelsedag idag (kan tyvärr inte åka ut ikväll). Det blåste ganska så rejält när jag var där så du kan väl tända dom ifall något har slocknat. Jaa du... man kan inte fatta att det är 6 år sedan... Det är små saker i vardagen som ständigt påminner om Jann... Tänker ganska ofta när jag är på stan och ser snygga kläder... att den där skulle Jann gilla... vissa TV-program som hon inte skulle missat :-)Har ju min fina tavla som Angelica har ritat av Jann... så hon finns med mig varje dag. Kramis!!!!

2009-10-06 @ 13:50:59
Anna

malin: tack gumman! ja alla minnen vill jag höra!! tänk att man glömmer så fort...eller kanske förtränger för att orka med...



inger: jo...tänk att så mycket kan påminna om en annan människa. att man fortfarande efter 6 år kan minnas en doft, ett leende, hur hon svarade i telefonen..när jag vill minnas hennes röst brukar jag tänka på hur hon svarade i telefonen. då minns jag=)

- ja de e jann!

det fortsatt spökar hemma hos oss så jag vet att hon är med oss hela tiden...tycker dock hon är lite taskig när hon vet hur mörkis jag är... ;P

2009-10-06 @ 14:11:59
URL: http://allaboutus.blogg.se/
Inger

Jaa... att hon finns hos er det tvivlar jag inte en sekund på... sedan vet hon ju att du vet att hon är där... trots att du är mörkis.. hon kan ju inte låta bli :-) En bild som är väldigt tydlig för mig är när hon drack kaffe och rökte under fläkten... hon gjord nått med underläppen när hon drack och svalde kaffet... kommer du ihåg det???

2009-10-06 @ 14:52:36
Anna

inger: nej jag minns inte det. . .kanske om jag skulle se det men inte bara av att du säger det. tyvärr. . .

när du säger dricker kaffe och röker under fläkten så tänker jag på hennes korsord som alltid låg under fläkten och på cigarettpaketet la hon alltid ditt tuggade tuggummi=)

2009-10-06 @ 20:21:01
URL: http://allaboutus.blogg.se/
Anna

ja jag menar så klart SITT tuggummi och inte ditt=)

2009-10-06 @ 20:22:29
URL: http://allaboutus.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar