Måndag

tänk att man aldrig ska vänja sig vid den eviga måndagen...den känns alltid lika tung och aldrig nånsin känns väl sängen så varm och go som just denna morgon...och med ett litet pyre intill sig som har mojsat in sig så nära hon bara kan, så svider det ännu mer och kliva upp..

idag var det ingen lek att ta sig från dagis till jobbet. med sommardäck och ovan med nybilen var det nära att det hände en olycka...dock verkar det vara kallare i rutvik (som vanligt) än på porsön så när jag väl tagit mig från rutvik gick det som en dans.

har hunnit med en massa massa bra grejjer i helgen. eftersom utgången tyvärr blev inställd så blev det en effektiv helg och vi fick göra bort en massa måsten. har gjort klart allt inför vintern i form av att plocka undan alla utemöbler, fixat med stuprör, fått undan alla dynor osv..
efter det tog vi oss en rajd i garaget och röjde undan. vi ska ju nu rymma 2 st bilar där så en del rensning och städning behövdes. alla eminas gamla kläder (och då menar jag verkligen ALLA, herregud vad kläder...) har jag haft i vanliga matkassar som jag eftersom satt ut i garaget. nu är de prydligt nerpackade i kartonger, uppmärkta och klara. skönt!
ett släplass med skrot blev det också, en kartong med grejjer till jossi och jennifer och en billass med saker till stugan. nu är det städat och fint!!

på lördag eftermiddag kom mina fina systrar och hälsade på. käkade lasagne och myste en massa. jag älskar när de är och hälsar på oss och emina också! hittade en massa pärlor som emina lekte med hela kvällen. så fort hon plockade upp en stjärnpärla sjöng hon (och ville att alla andra skulle sjunga också) blinka lilla stjärna. (kommer foton sen)
när de farit hem somnade jag sött i soffan medans martin skjutsade hem de...

nu ska jag jobba vidare här. ikväll ska jag försöka ge mig ut på en långpromenad eller joggingtur...jag vill ha ett promenadband!! (är så mörkis...och i rutvik är det inte direkt upplyst....)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar