Onsdag

nya tag idag och efter att ha blivit nerbäddad i soffan av älsklingen halv tio igår kväll och somnade så känner jag mig faktiskt ganska utvilad.

när jag kom hem efter en hektisk dag på jobbet igår hade älsklingen lagat mat och jag fick kramas med en liten snorig sötnos. slängde i oss maten och sen for vi till graven..
det var fint. emina fick bära ljuset och ville sen ställa det på mormors grav. jag vet inte om jag inbillar mig, men det känns som att emina förstår. inte fullt ut kanske men mer än vad jag trodde. hon visste att vi skulle och hälsa på mormor. och när vi gick genom kyrkogården sa hon:
- vars ääääär mormor??
och när vi kom fram till graven var det som att det var självklart för emina att mormor var där.

tyvärr hade vi glömt tändare, men martin fixade. han gick till en bil som stod intill och skulle fråga om lån. tydligen så skrek kvinnan rakt ut när han kom fram då hon inte sett honom. =) stackars! jag hade också blivit skraj om jag var ensam i mörkret på en kyrkogård. =)

när vi sen skulle gå så säger emina:
-hej då mormor! hej då fjärilen! (sitter en fjäril i glas på mammas gravsten)
då höll jag på att bryta ihop. det blev så defenitivt...men samtidigt kändes det fint att vara där med emina.

som sagt. idag blir det nya tag!
sassa kommer och käkar med oss i eftermiddag och det ska bli mysigt att få surra lite. och få surra ihop oss om helgens bravader!


Kommentarer
Therese

usch vad jobbigt.... sitter här ute i klövern och lipar.

2009-10-07 @ 09:53:01
Anna

therese: men lilla vän=) det var inte meningen att få ngn ledsen...=/

2009-10-07 @ 10:27:22
URL: http://allaboutus.blogg.se/
Therese

Jag gråter för det mesta så det är inget ovanligt om man säger så.

Men det var så fint skrivet... tänker på dig.

2009-10-07 @ 18:50:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar