Förnyat kök

som jag skrev igår blev jag överlycklig när M ville att vi skulle ta tag i att byta köksbänk. så igårkväll satt vi och kollade lite på ikea och mätte upp..vi har kommit fram till att vi vill ha en vit högblank bänkskiva med stålkant. såg den när vi var på ikea, men den fanns inte på deras hemsida.
detta innebär även att vi skall byta diskho och det har varit många vändor fram och tillbaka.

den jag egentligen vill ha är nog ganska opraktiskt med sina höga kanter så jag får bita ihop och inse att martin har rätt och att en som är helt infälld är mycket smidigare.
dock har jag lyckats kompromissa bort en ho med "diskbänk" på sidan om och den vi kom fram till att vi ska ha blev denna:


tror det kommer bli grymt bra med stålkanten på bänkarna till och sen har min älskade älskade M även gått med på att byta kakel!! det har jag velat byta sen dagen vi flyttade in.
det är idag en beige färg och sneställt kakel lite här o där i en rostbrun färg...hua!!
nu blir det vitt vitt vitt! frågan är bara i vilken form?
det står mellan dessa:

Hmk90



eller kanske bara vanliga 20*20 plattor...vitt ska det vara i alla fall. är mest inne på vit mosaik just nu och gärna en matt sådan då vi ska ha högblank bänkskiva...

åh vad jag längtar!!



Kommentarer
inger

Åhh... gud vad kul att få göra om lite, snyggt med vit mosaik. Vi skulle också göra om lite i köket.. men nu ser det ut som om det blir garagetak istället... åh hur kul är det???!!! :-( Måste komma över någon kväll... kanske redan nästa vecka om ni har någon kväll som inte är fullspikad. Kramis

2009-09-15 @ 13:39:48
Malin

Å vad underbart! Vitt vitt vitt.. enklast är snyggast! Själv skulle jag vilja ha (ett hus) men avlånga vita matta plattor, det är såå snyggt! Annars tyckte jag nog att de lite större plattorna var snyggast. När ska vi ses?!

2009-09-15 @ 14:04:17
URL: http://minafavoriter.blogg.se/
Anna

inger: ja det ska bli riktigt skoj!! äntligen!! =)

ja garagetak lät inte så spännanade...ungefär lika kul som att gräva ett dike...=P

du är sååå välkommen! bara att komma! kramar!



malin: jo vitt är fint..letar stilen modernt möter lantligt..svårt att veta vad som blir bra. =)



när kan ni??=) i helgen kanske?

2009-09-15 @ 15:48:24
URL: http://allaboutus.blogg.se/
Sarah

Snygg diskho. Men att bara ha en är ett helvete. Det är mycket mer praktiskt och smidigt med en ho och en slask. Jag vill inget hellre än att slänga ut min! Kram

2009-09-15 @ 16:22:17
Anna

Sarah: jo det är många som säger det...men jag använder ALDRIG den andra hon. endast när jag ska tina ngt och då kan jag lika gärna använda den i tvättstugan=)

2009-09-16 @ 10:08:57
URL: http://allaboutus.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar