Framsteg

vår lilla tös gör enorma framsteg varje dag och jag är så himla dålig på att uppdatera här med allt som händer. vet knappt vart jag ska börja...
jag kan i alla fall meddela att emina nu mer kan räkna till fem alldeles själv. och inte bara säga det utan hon räknas verkligen. tex sina fingrar, eller bilder i en bok. ni kan ju gissa att man blir lite stolt!

pratar massor gör hon också. munnen går i ett och trots att man ibland nästan har sår i öronen så kan jag inte annat än le åt vår lilla skruttunge.
hon är go och mysig, kramas och pussas ena sekunden och i nästa sekund skriker hon allt vad hon har för att hon inte får sin vilja igenom. för vilja, det har hon minsann!

hon blir ledsen och gråter när hon inte får som hon vill, men sen mitt i allt slutar hon och säger:
- emina inte ledsen mer.
torkar sina tårar och så är allt bra. hihi=)

böcker och sånger är det bästa hon vet. helst skulle hon nog vilja att vi satt och läste för henne heeela tiden, och gör vi inte det så läser hon själv. och sjunger gör hon ofta. hon kan otroligt många sånger men de som går på repeat på hemmaplan och som hon kan utantill är:

- vart bor du lilla råtta
- blinka lilla stjärna
- lilla katt
- "i kungens stora slott.."
- vyssan lull
- i ett hus vid skogens slut
- imse vimse spindel
- huvud, axlar, knä och tå

2 år och så begåvad och duktig.....


Kommentarer
Sarah

"Huvud, axlar, knä och tå", vilken höjdar sång. Är inte det minsta less på den, fortfarande! =P

2009-09-21 @ 10:59:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar