Gormig dag

har egentligen varit den lugnaste dagen på jobbet denna vecka sett till antalet hyresgäster. men det har varit mycket gorm, tjafs, ljud osv så  jag känner mig helt färdig idag. och till råga på allt har jag åkt på nackspärr... det ilar i hela nacken så fort jag rör mig och det blir bara värre och värre...
just nu har jag ont lite överallt i kroppen eftersom jag gått och spänt mig hela dagen då jag har ont. ond cirkel. hoppas det är bättre till imorgon i alla fall, annars blir det att vara hemma. kan inte jobba med detta...

M ringde just och hade varit och hämtat emina på dagis. han hade surrat lite mer personalen om eminas vilotider. vi har ju alltså efter dagispersonalens önskemål låtit henne vila 1,5 timmar då de säger att hon är så HIMLA trött! detta har inte pågått i mer än några dagar denna vecka och inatt har hon sovit 9 timmar..
hon somnade kring åtta och vaknade klockan fem.
det är inte meningen att en 2åring ska sova endast 9 timmar per natt och sen vila ikapp på dagen.
en 2 åring ska sova tolv timmar totalt under dagen och givetvis skall så många timmar som möjligt av dessa vara under natten. så är inte fallet just nu..suck...

jaja. vi har i alla fall bestämt att ge det några dagar till får att se hur det blir, men...
just nu känner jag mig mest bara irriterad och besviken för att de inte alls verkar vilja se till eminas bästa utan till sitt eget. (DE vill sova längre...för ja, de vilar med barnen)

martin och emina är i alla fall och köper pizza nu. ska bli riktigt mumsigt trots att jag inte borde.
ska njuta i fulla drag så får ångesten kommer EFTERÅT! =P


Kommentarer
Sarah

Jag vet att du inte tycker om Pronaxen. Men du borde prova det mot nackspärren då det är muskelavslappnande.

Man skulle nästan kunna tro att jag jobbar för företaget som tillverkar Pronaxen, men tanke på hur mkt jag pratar om denna tablett =P Kram

2009-09-24 @ 17:39:33
Anonym

Hej på dig!

Min stora pojke har alltid sovit 9 timmar/natt (förutom som spädbarn) vare sig han sov på dagen eller inte. Men vi fick oxå dra ned på sovandet på dagen redan innan 2 års ålder för att han somnade sååå sent på kvällen. Sov han en timme så så somnade typ 22 på kvällen. Inte kul! Det är ju NI som känner Emina bäst som du själv säger. Det är bara att vara rak och säga hur ni vill ha det. Bry er inte om hur personalen på dagis vill ha det, dom är ju ändå på deras jobb. Så vitt jag vet så kan man väl inte ligga vila på något annat jobb heller. Stå er nu!

2009-09-24 @ 17:40:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar