Åter till brottsplatsen...

så är man tillbaka på jobbet...första arbetsdagen och rakt in i hetluften. mitt i ett månadsskifte och det känns att man lever vill jag lova! å andra sidan känns det inte helt tokigt med alla mina fina kollegor, men givetvis hade det vart fint att få vara ledig även denna vecka med martin och emina.
de grejjar på hemmavid och jag sliter, martin hade vaknat av att emina låg och huttrade efter mamma..då gör det ont i mammahjärtat. men jobba måste vi ju alla är jag rädd...
endast 1 år kvar till nästa sommarledighet..haha...

igår var en fantastisk dag! en perfekt sista semesterdag. även om det stundvis blev lite knasigt så kunde det inte bli så mycket bättre. vaknade på morgonen och solen sken från en absolut klarblå himmel. packade ihop oss och tog båten ut till klubbviken. men tji fick vi när vi kom dit och det mulnade på ordentligt! det blåste bokstavligt talat pingviner och vi spenderade ett par timmar invirade i ett gigantiskt överkast. men sen sprack det upp och det hann bli lite strandbus innan vi tog båten tillbaka mot stan. emina älskade att åka båt och tyckte det var roligt på klubbviken, förrutom att hon tyckte mamma var tjorvig! (hennes egna ord)
när vi kom tillbaka till stan for vi direkt till gocartbanan för att möta upp robert och theres. martin som då tävlat i många många år vann överlägset (eller egentligen inte för robert var om han en gång). sen fick emina köra några varv med pappsen, och motorfantast som hon är ÄLSKADE hon det. gocart, lastbil, traktor, you name it, och hon älskar det! kanske inte så konstigt eftersom hon är uppväxt med det. det ligger i blodet! =)
sedan vidare och hämta kinamat, barnprogram i sängen, dusch med pappsen och sen godnatt för emina, och i princip mamsen också..

ska slänga in en massa bilder från dagen sen när jag kommer hem. fotade en massa med mobilen.

nu ska jag fortsätta jobba här och längta efter lillskiten...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar