Helgen

nu är det färdigbloggat på arbetstid...har inte fått ngn tillsägelse, men det har blivit strängare regler nu så jag tänker inte utmana ödet...får alltså passa på att blogga hemmavid.

emina vaknade tidigt idag. hon sitter just nu och äter välling här bredvid mig och kikar på nalle puh. det är ganska skönt när hon vaknar så här tidigt av sig själv, det blir så mycket mindre stressigt då.

har varit en mysig helg.

i fredags var jag ut med mina fina kollegor. tyvärr var det riktigt dålig ute på stan så det blev en ganska tidig kväll. och tur var väl det då martin for och körde skoter klockan åtta på morgonen på lördagen. =)

jag och emina hade en riktig mysdag på lördagen. var underbart väder ute, men jag var totalt utmattad och emina var faktiskt inte alls intresserad av att gå ut, så det blev bra för oss båda två. tog ett mysigt bad, målade med glitter pennor, gjorde halsband, lekte med dockan och sen vilade vi i tre timmar!!
på eftermiddagen kom martin och peter hit. de började elda i bastun och under tiden blev det filmmys, lördagsgodis och chips. när de gått i bastun kom det en massa annat folk hit. ekan, lövet, emil, pär och sköld kom hit. emina var i sitt esse bland allt folk och somnade gott efter en massa bus.
blev en härlig kväll med en del nostalgisnack och mysiga människor. (har växt upp med större delen av de som var här)
kring tolv for alla vidare och jag och martin somnade gott till en film.

söndagen var vi ute hela förmiddagen. åkte skoter, skottade snö, åkte bob i vår stora snöhög och grillade goda hamburgare utomhus. efter det vila för emina och resten av dagen förflöt som en vanlig söndag.

känner mig faktiskt ganska pigg och utvilad idag, men det kommer väl ikapp ikväll antar jag. ska i alla fall skärpa mig med träningen i veckan. blev dåligt förra veckan då jag först var sjuk och sen har en kombination av slöhet och brist på tid gjort att det inte blivit nå bättre trots att jag frisknat till.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar