Torsdag

snacka om att man blir dagvild när man varit hemma 2 dagar. känns som tisdag idag, men istället är det torsdag och veckan är nästan slut. men man ska inte klaga! ska bli skönt med helg.
jag håller på med övertalning omtapetsering med martin. vardagsrummet är i enormt behov av en tapetsering, men det verkar inte vara så poppis hos sambon...kanske jag får ta tag i det själv??

emina var återigen alldeles hysterisk när jag skulle lämna henne på dagis. vad ska jag göra? jag försöker prata med henne både på eftermiddagarna när jag kommer hem och förklara att vi ska på dagis imorgon och jag försöker prata med henne på morgonen innan vi ska åka. och det lustiga är att när vi ska klä på oss på morgonen och åka är det inga som helst problem. hon tycker det ska bli roligt. men så fort vi parkerar bilen på dagis blir hon ledsen. hon säger att hon inte vill vara på dagis och vill vara hemma...
kan det ha att göra med att hon varit sjuk mycket och därmed hemma mer? eller är det bara en period? ngn typ av trots? har det hänt ngt på dagis som är jobbigt?
jag tycker det är jättejobbigt detta. jag vet att hon inte är ledsen många minuter efter att jag gått, men ändå går jag sönder varje gång. det har ju aldirg någonsin varit ngt problem tidigare...men nu kommer det...

ngn som har ngt förslag på vad man kan göra?
alla tips är välkomna...


Kommentarer
Malin

Jag tror bara de handlar om nån slags trots, för hur är hon sen? Säkert går de fort över då du lämnat henne.



Nu när vi håller på å skola in Jakob på dagis igen så är han väääldigt mammig/pappig då vi är där å grinar å har sig, men så fort vi är borta säger dom att de går hur bra som helst.

2010-02-04 @ 12:34:24
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Anna

malin: jo jag gissar också på trots. personalen säger att hon slutar gråta nästan med en gång när jag gått ut genom dörren och det brukar ju vara så...



jag hoppas det släpper snart!



hur känns det att ha jakob på dagis nu då? tomt hemma?=)

2010-02-04 @ 15:29:49
URL: http://allaboutus.blogg.se/
lukes

frågestund på min blogg. Fråga precis vad som helst så ska jag se om jag kan svara ;)

2010-02-04 @ 15:53:13
URL: http://nattstad.se/lukes
Therese

Maja har haft många såna där perioder och det är bara tillfälligt.

Det är bara bita ihop och inte ge dom den reaktion dom vill ha... det vill säga inget svammel =)

2010-02-05 @ 19:25:36
URL: http://thebrese.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar