Fredag

våran lilla sötunge verkar mycket piggare idag! har inte tagit ngn feber på henne, men jag tror inte hon har ngn faktiskt. dock är hon fortfarande jättesnorig så det var lika bra att vi stannade hemma idag.
igår kväll låg vi i våran säng och kikade på barnprogram med emina. mitt i allt tar hon fjärrkontrollen och stänger av tv:n.
- jag vill sova, säger hon.
jag sa till henne att då går vi till din säng och läser saga och sen får du sova där.
- nej jag vill bara ligga här en liiiiten stund och mysa, säger hon.
sagt och gjort. hon kröp ihop som en liten ostkrok vid mig och somnade! mysunge! så nog var hon sjuk alla gånger. så snabbt har hon nog aldrig somnat!

idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. först och främst ska jag gå och hämta ved och elda lite här i vårt kalla lilla hus. sen ska jag och emina hoppa i duschen och efter det tror jag vi ska fara förbi pappsen en sväng på garaget. ska spola av en matta i högtryckstvätten och sen ska vi fara och köpa lite bets till en byrå jag började slipa igår. nått mer än så ska vi inte ränna då hon trots allt inte är riktigt kurant.
kanske hämtar upp moster jossi så hon får komma och hälsa på oss.

ikväll ska jag försöka ta mig ut på en promenad. ångest över alla julkilon..suck..








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar