Snön..

eftersom nu alla andra pratar om denna snö överallt så kan ju jag också göra det. =)

igår när jag hämtat emina från dagis fanns en misstanke om att det inte skulle gå att köra in på gården. (det driver nåt kosmiskt på våran garageuppfart och gård)
när vi kommer fram ser jag att grannen kört fast på gården med sin fyrjhulsdrivna jeep. bara att inse att det inte ens är värt ett försök för mig. parkerar på vägen med varningsblinkers på.
humpar upp emina i famnen och börjar den långa färden upp mot huset. bitvis plumsade vi genom snö upp till låren...tjoffade in emina i huset och klädde av henne och gick själv ut för att skotta. vart är spaden??? jo, den befinner sig av en outgrundlig anlending vid vår bastu..ungefär 100 mil från huset. bara att sätta igång...
vid det här laget hade jag varit lycklig om snön endast räckt mig upp till låren..jag drar mig nu fram med snö upp till midjan (utan att överdriva) vilket resulterar i att jag är totalt färdig innan jag ens påbörjat skottningen!

när jag kom in blev emina orolig för mig när hon ser att jag är fullkomligt övertäckt av snö hela jag!! hela jag var vit...ungefär såhär nöjd var jag då...kan ju tillägga att detta var ett BRA tag efter att jag kommit in...svettig och jävlig...synd jag inte hann fånga det på bild.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar