Vaccinationsdjungel...

denna eviga fråga om vaccin...
emina har inte fått sin andra spruta än och tydligen är imorgon sista dagen som de ger den andra sprutan. jag ringde idag. och tur det...enligt bvc skulle de kalla emina för den andra sprutan, men det har de inte gjort. hur som helst. imorgon ska hon få den andra sprutan och tanken var att även vaccinera henne inför turkietresan. resevaccin. de hade dock inga tider förrän efter vi kommer hem så vi gör det privat hos hassler istället. så imorgon ska lilla sessan få hela två sprutor...dels mot influensan (som känns lite mer aktuell nu när vi åker iväg) och dels mot Hepatit A och B. sen ska hon hinna vaccinera sig ännu en gång innan avresa. TUR att jag ringde och kollade allt detta idag!! allt för att undvika diverse sjukdomar för sessan!

sen ska även Kira (voven) till farbror doktorn imorgon. hon har gått konstiga knölar på magen. stora som köttbullar och hårda. vi hoppas att det endast är fettknölar och inte ngt annat fruktansvärt! hon verkar då inte ha ont och är som vanligt i övrigt så vi håller alla våra tummar och tår!
huga...hemska tanke...tänk om de skulle hända våran kira något hemskt??

annars händer det inte så mycket. snart påsk och det kommer bli välbehövliga leiga dagar så jobbet mer eller mindre känns kaosartat. min kollega är sjukskriven och då det är brist på personal ahr vi nu en ny tjej som jag ska lära upp. A är toppen! en riktigt go och duktig tjej, men såklart tar det mycket energi att dels vara "själv" och sen även lära upp en ny...bara att bita ihop och tänka på att vi har en resa att se fram emot!
jag är totalt slut på kvällarna och även martin som får jobba obekväma arbetstider i och med att snön aldrig verkar vilja sluta vräka ner..

emina är friskare nu i alla fall. eller egentligen är hon frisk. hon har ingen feber eller så, men hostan hänger sig kvar. dock är den mycket mycket bättre sen hon fick hostmedecinen och idag tror jag inte jag vaknat en enda gång av att hon hostat. snorig än, men ändå pigg och glad. hoppas bara hon slipper bli dålig av sprutorna hon ska få nu när hon äntligen blivit bättre.
just det!! man kanske inte kan vaccinera henne mot influensan när hon är snorig??? måste ringa!! igen...suck...
som sagt, detta är en hel vetenskap...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar